Skip to content

Ingen barn hjemme – soverom blir nytt hjemmekontor

april 11, 2012

Mitt nye kontor!

Vi har fire soverom og siden vi nå ikke har noen barn boende hjemme mer så har vi tatt det nest største soverommet til vårt nye kontor.

Mannens nye kontor!

Mannen og jeg har hvert vårt hjørne.

Vårt nye kontor!

Pulten er min gamle kontorpult som vi har malt. Vi bygget på Mannens pult med en pult vi fant og fikk gratis gjennom Mossetorget. Mannen måtte sagen den litt til.

Jeg hadde kun dette bilde av hvordan kontormøblene var før. Bildet er ca 4 år gammelt.

Alle hyllene vi har på biblioteket er 6 stk. hvite Billyhyller i fra Ikea med overhyller. Disse har vi også kjøpt brukt gjennom nettet, fått eller vi hadde fra før. Det eneste vi kjøpte nytt av møbler var Mannens skuffeseksjon. Den blå og røden de kontorstolen har jeg fått på jobben. Det er godt å gjenbruke ting.

Rommet tømt og veggene sparklet – gammel farge var «skygge» en slags baigefarge

Her er førbilde av rommet. Den gamle fargen er fremdeles på veggen.

Fargen er Gustaviansk blå

Jeg må ha ganske kalde farger rundt meg. Jeg elsker farger, men ikke i rom jeg skal tilbringe mye tid. Jeg blir sliten i hode av for mye farge rundt meg. Men denne gangen ville vi ha litt farge på veggen og jeg bare elsker denne duse blå-grå fargen. Den gir meg ro. (Heldigvis er Mannen enig!)

Her har vi begynt å male.

Fargen kan se litt mørk ut, men med alle de hvite møblene så demper den rommet akkurat passe.

Da ble det altså slik – mangler litt bilder på veggen ennå.

Jeg er kjempefonøyd med mye mer plass, oppdaterte farger, masse gjenbruk og med Mannen min som er så flink til å snekre, fixe, male og orden fint rundt oss.

7 kommentarer leave one →
  1. Linn permalink
    november 30, 2012 1:03 pm

    Heisann! Kom tilfeldigvis over bloggen etter et søk på «male kontorpult» 🙂 Vurderer å gå i gang med et lignende prosjekt, har både pult og skuffeseksjon noe alla den på første bildet. Og lurer da på hvordan du har gått frem med tanke på å male disse. Og hvilken malingstype har du brukt. Er jo viktig at det blir slitesterkt og at ikke malingen fort blir stygg. Setter veldig pris på svar og vil berømme deg for den flotte jobben dere har gjort 🙂

    • november 30, 2012 1:17 pm

      Hei. Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi skrudde av alle knotter og håndtak, pusset alt lett med grovt sandpapir og så grunnet vi alt. Så malte vi med gulvmaling (brukte fin rulle) – tre strøk og lot det tørke en uke før vi satte noe på det. Jeg har brukt fargen standard hvit fordi det skulle passe med de hvite Billy hyllene vi hadde. Vi tenkte også på å bruke Shipolin båtmaling, som også er veldig slitesterkt. Vi er så fornøyd med vårt kontor. Lykke til.

  2. Linn permalink
    november 30, 2012 1:27 pm

    Tusen takk for raskt svar og gode tips! Det hjelper veldig 🙂 Kjempe lurt å bruke gulvmaling, er jo kjent for å være skikkelig slitesterkt! Har møblene holdt seg like fine, nå et halvt år etter? Ha en riktig fin helg 🙂

    • november 30, 2012 1:43 pm

      Det er en ting jeg angrer på at vi ikke gjorde, og det var å pusse med fint sandpapir etter første strøk. Treverket nuppet seg litt, så det skulle vi har gjort. Malingen på pulten er slitesterk, men vi har fått noen små bare flekker, på steder der pulten har vært utsatt for slag i forbindelse med andre møbler eller at vi har mistet noe tung, metalliskt på. Det tro jeg ikke man kan unngå. Men det har jeg pusset litt og malt over. God helt til deg også.

  3. Linn permalink
    november 30, 2012 1:54 pm

    God ide å gå over med sandpapir, det skal jeg huske 🙂

Trackbacks

  1. Oppussing av gjesterom – gammel nyoppusset taklampe « Fremtidsrettet livsførsel
  2. Jeg rakk ikke å trene i dag!!! | Fremtidsrettet livsførsel

Legg igjen en kommentar

