Skip to content

Jeg rakk ikke å trene i dag!!!

oktober 15, 2013

Multitasking HousewifeI dag har jeg stått opp. kl. 06.00 fordi jeg skulle kjøre ut bilen for Mannen som skulle ut med sin bil tidlig, leste så i skriften og lagde mine to matpakker, kjørte til jobb og jobbet der full tid.

Etter jobben dro jeg og storhandlet mat, hjem med maten, på med middagen, så kjøre bilen for å skifte hjul og vaske den inn og utvendig.

Hjem mens jeg ventet på bilen, lagde ferdig middag mens jeg skar en mengde epler i biter for å lage eplesaft og eplemos.

Spiste middag i en fei, hadde Familiens Hjemaften, og satte i gang med å ordne og lage min nye blogg som handler om slektsforskning  – det tok tid.

Løp litt frem og tilbake mellom hjemmekontoret og kjøkkenet for å «tyne» eplemos ut av de dampkokte eplene fra saftlagingen. Lage eplesyltetøy med honning, og vanlig eplesyltetøy – på glass og i fryseren. Helte eplesaft på fine flasker og satte de i fryseren, mens jeg vasket opp de store kjelene etter meg.

Opp på kontoret å lage mitt første blogginnlegg på den nye slektsbloggen min.

Kl. 23.30 ble jeg litt trøtt og ville legge meg. Etter å ha gjort så mange ting som gleder meg og ikke minst er fremtidsrettet (ta vare på innhøstingen min av epler), SÅ VAR DET ENESTE JEG TENKTE da jeg gjorde opp status over dagen:

JEG RAKK IKKE Å TRENE I DAG!

Det må være noe særiøst galt med meg!  Heldigvis så jeg det i tide og fikk satt meg ned for å skrive dette blogginnlegget om hvor feil fokuset ofte kan bli. (He, he)

4 kommentarer leave one →
  1. oktober 15, 2013 8:07 am

    For et herlig blogg-innlegg. Synes jeg hører deg når du sier den setningen. For en dag. Full av beundring over hva du fikk til.

  2. oktober 15, 2013 9:40 am

    Tusen takk. Jeg tror ikke du er så langt etter heller. Jeg ser og hører om alt du får til også. Vi får vel passe litt på å ikke bli for «flinke» – investere ikke bare i alt og alle rundt oss men også oss selv. Det var jo derfor jeg ville så gjerne ha trent da!

  3. mai 26, 2014 11:13 am

    #husmorsyndrom

Trackbacks

  1. Hjemmelaget eplesaft og eplemos m/honning | Fremtidsrettet livsførsel

Legg igjen en kommentar

