Skip to content

Kjærestedate og kjærestekalender!

april 9, 2012

Våre ferdigmalte egg.

Mannen liker være tidlig ute til avtaler. Han liker at vi ikke har det travelt (stress kaller han det, mens jeg kaller det travelt) og han liker at vi har god tid til ting. Jeg liker at ingen tid blir kastet bort, og dermed liker jeg knappe marginer på alt vi skal, for tenkt om vi måtte stå å vente noe sted! Ja, jeg vet at det da kan fort bli stress og vi kan fort komme for sent. (Noe som har hent.)

Til julegave i år fikk Mannen en kjærestekalendre i fra meg. Det var en vanlig månedskalender med bilder av oss, og med en til to, innskrevne kjærestedater hver måned. På bakgrunn av at jeg vet at Mannen liker god tid var april måneds date en «Påskemorgenfrokostdate» i god tid før vi skulle til kirken. Jeg sto tidlig opp og lagde frokost (misset helt at det var fastehelg!), kokte egg og satte fram malerskrin.

Daten var at vi skulle ha god tid til å spise frokost, male egg (jeg fant ut etter å ha vært gift i 7 år at Mannen hadde ikke malt egg før – så artig å finne ut noe nytt om Mannnen) og etterpå skulle vi dele med hverandre hva vi følte for påsken og hva Kristus hadde gjort for oss og alle mennesker.

Jg er så glad for at jeg har en mann som deler hva Kristus betyr for ham og at jeg kan dele det samme med ham. Det var en fin og kjær stund for meg.

Her kan du se noe av det Kristus har gjort for oss alle: Jesus Is Laid in a Tomb og Jesus Is Resurrected

Klikk på linkene ovenfor for å se på videosnuttene.

Legg igjen en kommentar

