Skip to content

Ipad eller matvarelager

november 21, 2011

ipad er et nyttig og bra redskap
Mannen og jeg ønsker oss veldig en ipad. Jeg tror og mener at vi ville ha stor nytte av den samt at vi ville bruke den mye både i jobb, hobbier (genealogi) og i kallene våre. Samtidig ønsker vi å ha et fullstendig beredskapslager for å følge Guds råd til oss om å leve fremtidsrettet. Vi får ikke til begge deler samtidig nå. Sukk – skulle ønske det da!

Da jeg var i Sverige for å handle inn til matvarelageret – og nesten alt jeg kjøpte var til matvarelageret – kostet det jo oss nærmere kr. 4000,-. Dette er 4000,- ekstra i matbudsjettet. Heldigvis er det ikke slik hver måned. Men det tar en del ekstra penger å bygge opp et beredskapslager selv om vi gjør det sakte. 4000,- NOK er også nesten nok penger til en ipad!

Valg
Men for oss er det et valg. Et bevisst valg, og noen ganger et tungt valg, fordi en ipad er bare så flott å ha – en svart en eller kanskje en hvit en.

Mannen sa da vi hadde stilt opp alle matvarene fra sverigeturen bakerst inne i matboden;» Dette føler jeg så godt for, dette gir fred og en indre rolig glede.» Jeg føler det gir trygghet på 2 måter.

1. Vi har fulgt Herrens råd i å skaffe/ha et matvarelager
2. Vi har faktisk et beredskap i tilfelle krise – hva nå enn det kan være

Hadde ipad-en gitt det samme?

«Hvis dere er beredt skal dere ikke frykte» (L&P 38:30)

No comments yet

Legg igjen en kommentar

