Skip to content

Hjemmelaget julegave 2: Nøkkelring med manntauknop

desember 17, 2012

Jeg er en fjerdedels fullbefaren sjømann!

DSCN1045

All materiale for disse nøkkelringene hadde jeg fra før. Disse nøkkelringene er lagd med 3 mm tykt hamptau som jeg har kjøpt på en foretning som har båtutstyr. Ringen til å henge nøkler på er kjøpt på Panduro hobby.

Jeg har brukt to lange taustumper som jeg la dobbelt over nøkkelringen slik at jeg fikk 4 ender.

Begynte så med en underhåndskrone.

Så en vanlig krone knop – annen hver gang mot klokken og med klokken.

Øverst lagde jeg en Manntauknop (eller fallrepsknop). En Manntauknop er en av 4 knop (knuter) du må kunne for å være en fullbefaren sjømann. Så nå er jeg 1/4 fullbefaren sjøman.

Her er jeg i min fars kapteinsuniform i 2001 - ante vel da at jeg skulle bli en 1/4 fullbefaren sjømann :-)

Her er jeg i min fars kapteinsuniform i 2001 – ante vel da at jeg skulle bli en 1/4 fullbefaren sjømann 🙂

2 kommentarer leave one →
  1. desember 18, 2012 9:50 am

    Veldig fine! Flink du.

  2. sverre darner permalink
    oktober 2, 2014 4:56 pm

    Skulle gjerne kjøpt et par av nøkkelringene med med manntauknop

Legg igjen en kommentar

