Skip to content

100 glade dager #100happydays

mars 1, 2014

Det går en utfordring rundt på FaceBook og andre sosiale medier om 100 Happy Days – 100 glade dager.. Du kan lese om utfordringen her: http://100happydays.com/

 

Har du mindre tid til å nye øyeblikkene?
Jeg har selv blitt litt glad over å se andres bilder fra det som gjør dem glad, så jeg ble litt nysgjerrig på hva denne utfordringen var. På nettsiden sier de at vi lever i en supertravel hverdag og det er blitt mindre tid til å nyte øyeblikkene. De skriver også at folk har ikke tid til å være lykkelig. Har du?

Legg ut et bilde hver dag av hva som gjør deg gladHver dag skal man legge ut bilder av det som gjør deg lykkelig akkurat den dagen på et valgt sosial media med #100happydays, som en slags markør.

De som har (greid og tatt seg tid) til å utføre denne utfordringen sier de blir mer bevisst på hva som gjør dem lykkelige, er i bedre humør hver dag, får mer komplimenter fra andre, blir mer optimistisk osv.

Jeg er ganske lykkelig
Jeg har tenkt å legge ut bildene mine på Twitter og å begynne i dag, samtidig at jeg legger de ut på denne bloggen. Jeg er ganske lykkelig fra før av, men jeg ønsker å bli mer bevisst hvorfor og å fortsette å være lykkelig. Jeg kommer nok til å legge ut bildene på kvelden før jeg legger meg så jeg vet hva som gjorde meg lykkelig akkurat den dagen.

Jeg føler det er å leve fremtidsrettet ved å leve mer bevisst.

One Comment leave one →
  1. mars 1, 2014 12:02 pm

    «Folk har ikke tid til å være lykkelige.» Dette er en litt trist tanke, men for en flott ting å gjøre noe med. Glede finner man jo i hverdagen aller mest, i små ting, i smil, i omtanke, i tjeneste for andre, når man føler seg elsket og verdsatt. Vår innstilling er viktig. Takk for denne fine påminnelsen. Den skal jeg ta med meg videre. Gleder meg til å se bildene du velger.

Legg igjen en kommentar

