Skip to content

Minn mann, Steins juledikt/ My Husbands Christmas Poem

desember 24, 2013

Nativity storyDa jeg lette i en av «minneeskene» til mannen min for en uke siden, fant jeg en julesang/dikt  han hadde skrevet da han var 20 år. Jeg hadde aldri sett sangen/diktet før og da jeg viste den frem til min mann fortalte han at det var en sang han skrev da han var misjonær i England fra han var 19-21 år. Melodien er halvveis i hodet på mannen min, men teksten vil jeg gjerne dele har på denne julaftendagen.

A CHILD IS BORN IN BETHLEHEM!

A CHILD IS BORN IN BETHLEHEM,
HOW STILL WE SEE THEE LIE.
THE ANGELS KEEP THEIR WATCH, A PRAISE TO GOD ON HIGH.

THE CHILD WAS BORNED OF MARY,
A MOTHER TENDER MILD.
THE SON OF GOD SHE CARRIED,
HOSANN ANGELS CRIED.

OUT FATHER WHO ART IN HEAVEN,
HAS SENT HIS SON TO EARTH.
THE POWER OF HIS PRESENCE,
PROCLAIMS THE HOLY BIRTH.

YET IN THE DARKNESS SHINNETH,
THE EVELASTING LIGHT.
A CHILD WAS BORNED IN BETHLEHEM,
HOW STILL WE SEE THEE LIE.

(Stein Aanensen)

GOD JUL 2013.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

