Skip to content

Lag julegave av tørkede urter – krydderglass med hjemmelaget etikett

november 7, 2013

Urter som hjemmelaget julegave
Til julegave fikk min søster for et par år siden krydderglass med tørkede urter fra min egen hage med hjemmelagde etiketter.

Mine tørkede urter på "gamle" gjenbrukte glass og hjemmelaget etikett.

Mine tørkede urter på «gamle» gjenbrukte glass og hjemmelaget etikett.

Siden hun er så glad i å lage god mat ble hun superglad og skrøt til alle at kryddere var var søsterens hage. Det var utrolig artig at en slik gave ble så godt mottatt.

HPIM4525

Tørket Estragon og Mynte i fra hagen.

Her kan du lese om hvordan jeg tørker urtene mine.

Små glass  med korianderfrø, tørket persille og isop. Alt i fra hagen.

Små glass med korianderfrø, tørket persille og isop. Alt i fra hagen.

På etikettene står det kryddernavnet på norsk og latinsk og at det er i fra «Cathrines hage»

Jeg hadde noen blanke etiketter (labels) (kan kjøpes på f.eks. STAPLES) . Jeg lagde etikettene i Word etter den størrelsen jeg hadde. Du finner på Word- under «Labels eller etiketter»

Her kan du laste ned mine Krydder labels og redigere de til ditt navn, eller lag noe lignende selv.
(Når du trykker på linken vil du komme på en ny side, trykk på linken en gang til og det vil åpne seg en fil)

One Comment leave one →
  1. november 11, 2013 9:37 am

    En veldig koselig gave å få.

Legg igjen en kommentar

