Skip to content

(Stor)innkjøp til matvarelageret for vinteren

oktober 30, 2013

Hver høst kjøper jeg inn poteter i sekker som jeg har i kjelleren min.

Potetene jeg kjøpte

Potetene jeg kjøpte

Ikke langt fra her jeg bor og i fra jobben min har vi en liten gårdsbutikk som (het Jordbærbua) heter Guttas gårdsbutikk. Den ligge på Råde og her kjøper jeg poteter, gulrøtter og løk i nett. Samt annet som frister. Jeg kjøper alltid inn Astrix – poteter fordi jeg synes de holder seg best gjennom vinteren. Jeg har prøvd flere typer før.  Jeg husker alltid at mine besteforeldre hadde kålrot, gulrøtter og poteter i binger i kjellern sin. De hadde alltid nok til å greie seg gjennom vinteren. Det er en god følelse å ha det.

Guttas gårdsbutikk

Guttas gårdsbutikk

Hva med deg? Er du rede for vinter i livet ditt?

Se også Oktobermål – halveis i mål

One Comment leave one →
  1. oktober 30, 2013 10:00 pm

    Tror ikke min kjeller er kald nok. Der holder ikke poteter og gulrøtter så lenge.

Legg igjen en kommentar

