Skip to content

Julestrømpe – hjemmelagd av gamle «rester»

desember 22, 2012
Julestrømpe med masse "snøkrystaller"

Julestrømpe med masse «snøkrystaller»

Slik så julestrømpen ut før:

Denn juelstrømpen er vel 40 år gammel, men den var ikke i bruk.

Denne juelstrømpen er vel 40 år gammel, men den var ikke i bruk.

Først fjernet jeg all gammel dekor. Så strikket jeg med rundpinne 6 rader med rett i et restegarn jeg hadde. Så gikk jeg over til 2 rette og 2 vrang (En rett og vrang hadde også vært fint..
Glattstrikkedelen er på innsiden av strømpen, mens jeg brettet rungd og festet på innsiden.
Så hklet jeg luftmaske remser i forkskjellige lengder og sydde på med hvis sytråd diverse dekor som jeg hadde liggende. (Blomstene («snøkrystallene») er klippet en og en fra en bånd jeg hadde kjøpt som var en lang remse med blomster. Både de store og de små.Jeg heklet også noen snøkrystaller jeg fant oppskrift på på nettet.
Pris= 0 kr, og en noen kvelder foran TV.

Detalj av overdelen til strømpen.

Detalj av overdelen til strømpen.

2 kommentarer leave one →
  1. januar 3, 2013 11:52 am

    Tusen takk for tiden og oppfinnsomheten du la i arbeidet med denne strømpen!

Trackbacks

  1. Gjenbruk | Fremtidsrettet livsførsel

Legg igjen en kommentar

