Skip to content

Min hjemmelagde advendtskalender – alt er gjenbruk

desember 20, 2012

I år har jeg og min mann trukket figurer fra denne kalenderen og fortalt oppløftende julehistorier som vi har funnet på  – om disse tingene som vi trakk. En hver dag. Det har skapt skikkelig julestemning.

Her er det hengt opp ca 20 forkjellige tjuleting.

Her er det hengt opp ca 20 forkjellige tjuleting.

Denne julekalenderen fikk jeg av en som het Clemmets. Han var misjonær for kirken min i Norge da jeg var 13 år og han var 19. Hans mor hadde lagd denne kalenderen og sendt den til han fra USA. Jeg har tenkt på hvor mye tide hun la ned i den, fordi det var 24 håndlagde ting i lommene. Nå var det slik at denne 19-åringen var litt flau av å ha fått en kalender (han var jo stor og alene for første gang, men ikke moden og stor nok til å sette pris på hva moren hans hadde lagd.), så han gav den til meg.

Jeg har mistet en del ting som lå i lommene gjennom årene, men i år lagde jeg noen nye ting og boret hull i ensembelet i til en liten julekrybbe jeg hadde.

HEr har jeg sydde hjerter sammen, fylt de med noen stoffbiter og satt en slyøyfe i toppen på julehjertet.

Her har jeg sydde hjerter sammen, fylt de med noen stoffbiter og satt en slyøyfe i toppen på julehjertet.

3 kommentarer leave one →
  1. desember 21, 2012 6:13 pm

    Det var en god idé for en julekalender.

Trackbacks

  1. Gjenbruk | Fremtidsrettet livsførsel
  2. Dette skal jeg IKKE gjøre til JUL | Fremtidsrettet livsførsel

Legg igjen en kommentar

