Skip to content

Så kjent, men jeg kjente henne ikke.

oktober 29, 2012

Nie Nie signerer bøker på Deseret Books

Da jeg var i USA nettopp og gikk rundt i gatene så jeg to barn som jeg var sikker på jeg nesten kjente. Har du følt det noen ganger at du var sikker på at du kjente noen, så har de vært på TV eller film eller noe slikt.

Senere på dagen møtte jeg moren deres i en bokhandel hvor hun satt å signerte bøker.  Jeg kom rolig gående bortover og måtte jeg bare bråstoppe. Jeg kjente jo så godt dette mennesket, jeg hadde jo kontakt med henne hver dag. Men så gikk det opp for meg at det var personen fra en blogg jeg har lest nesten hver dag i mange år.

Jeg begynte å lese bloggen hennes fordi hun var slik et herlig og fargerik, vakker mor til fire barn. Jeg likte hennes syn på hvordan å være en mor og hvor vitkig det var for henne og hvor høyrt hun elsket det og sin mann Mr. Nielsen. I 2008 vår hun i en flyulykke sammen med sin mann. Begge overlevde, men hun fikk 80% av kroppen brent og lå i koma lenge. Under den tiden fulgte jeg henne kamp for å overleve (søsteren hennes skrev da bloggen).

Nå i 2012 er hennes utseende forandret og preget av at hun er et brannoffer. Men et mirakel skjedde og hun er blitt mor igjen til en liten jente.

Selv om utseende hennes var preget av brannskader, øyste det av henne. Jeg synes hun var vakker. Jeg gikk bort til henne og snakket litt om at jeg var en leser av bloggen hennes i mange år og at jeg var fra Norge. Hun synes det var så artig, og hennes skjønne personlighet og stil lyste gjennom alle arrene.

Her er bloggen henne: http://nieniedialogues.blogspot.no/

Jeg synes det er så flott å lese om hvordan hun hadde det før 2008 og hennes kamp, samt hvor hun er nå.

2 kommentarer leave one →
  1. oktober 30, 2012 5:12 pm

    Jeg har lest artikkelen om henne i forrige LDS Living. Hun virker så positiv.

  2. oktober 30, 2012 5:14 pm

    Det var en fin artikkel om henne i forrige LDS Living. Hun virker positiv og er et godt eksempel.

Legg igjen en kommentar

