Skip to content

Borte bra, men hjemme best

oktober 25, 2012

Jeg har vært i USA sammen med min mann en tur, nærmere bestemt i Salt Lake City. Det var en spennende og spesiell tur, men jeg ser at vi har alt vi trenger her i Norge og at jeg er veldig glad i vår kultur. Jeg er også veldig glad i min egen seng  – den var deilig å komme hjem til:-)

Sengen vår.

Opplevelsene vår blir hintet på denne måten med bilder i fra noen av de stedene vi var. Resten kan jeg fortelle når vi møtes en gang.

Vi besøkte Salt Lake tempel

Vi så mye vakker kunstverk laget av SDH medlemmer.

Tro, håp og kjærlighet heter dette bildet.

Vi plukket gresskar og lærte hvordan å hule ut de og lage ansikter for Halloween.

Vi besøkte bygningen hvor de kvinnelig lederne i vår kirke holder til. En fantstisk atmosfære der.

Vi smakte annen god mat – German bed – Den Tyske sengen.

Stein traff folk han ikke hadde sett på 30 år da han var misjonær i Manchester i 2 år.

I denne bygningen sitte vår kirkes presidentskap. Der var vi inne og møtte en av de. Uforglemmelig.

Vi handlet på outleten i Park City

Vi så og hørte et av verdens største orgler og det var to.m. laget på 1800-tallet.

Vi gikk en bratt tur til Ensign Peak hvor man kan se hele SLC.

Vi var på alle møtene på konferansen samt at jeg var på hjelpeforeningsen møte. 21000 kvinner gjorde et uselttelig inntrykk. Jeg ble rørt. Her er vi på vei ut lørdag ettermiddag.

Vi møtte familien til Stein, Her er tre av de under et bord for å være i fred.

 

Diverse linker:

Templer: http://www.lds.org/church/temples?lang=eng

Konferansesenteret:http://en.wikipedia.org/wiki/LDS_Conference_Center

Orgelet:http://en.wikipedia.org/wiki/Mormon_tabernacle_organ

Hvordan skjære ut et gresskar:http://www.nickleplated.com/pumpkin.html

2 kommentarer leave one →
  1. oktober 26, 2012 8:39 am

    Det er nyttig å se andre steder, lærerikt, spennende og utviklende. Men det som skjer i vårt eget hjem er av størst verdi. Jeg er så glad i å være hjemme. Har alltid vært det og kjeder meg aldri der.

Legg igjen en kommentar

