Skip to content

«Ny» – oppusset taklampe til gjesterommet 6

september 17, 2012

Slik ble den nye lampen i gjesterommet.

Nyoppusset lampe ferdig på plass.

Her er bilde av den gamle lampen:

Lampen i taket lyser godt, men jeg ville ha en som passet bedre inn. Denne lampen skal jeg male og putte i et annet rom.

Jeg ønsket en annen lampe på det nyoppusede gjesterommet vårt. En litt mer romatisk gammeldags en.

Jeg har en lampe som jeg tok ned i fra rommet som ble kontor. Desverre tok jeg ingen førbilder av det.
Omtrent slik så denne lampen ut:

Nesten lik er den lampen som jeg pusset opp.

Jeg brukte hvit sprøymaling fra Europris til en ca 49 kr, og jeg sprøyet ca 3 tynne lag. Da renner det ikke.

Her satte jeg midtdelen i en brusflaske med vann, så den ikke skulle bli veltet av vinden ute (vannet skaper litt tyngde).

Jeg sprøymalte de brune delene.

Jeg sto ute å sprøymalte alle delene selv om bilde ovenfor er tatt inne da jeg var ferdig.

Jeg sprøymalte et par lysestaker også sammen med den ytre ringen av lampen.

Her er jeg nesten ferdig med å sprøymale.

Nærbilde av den «nye» lampen.

Her er mer om oppussingen av gjesterommet:

Kontoret som ble gjesterom – 1. Vegger og nytt gulv

Kontoret som ble gjesterom – 2. Nymalt kjøpmansdisk og bokhylle

Kontoret som ble gjesterom – 3. ” Nytt” garderobeskap.

Kontoret som ble gjesterom 4 – Ferdig!

“Nye” gardiner til mitt nyoppussede gjesterom 5

Legg igjen en kommentar

