Skip to content

Mai-mål i matvarelageret!

juli 28, 2012

This slideshow requires JavaScript.

Jeg er litt sent ute med å vise hva vi har kjøpt inn til matvarelageret for mai måned. Jeg følger jo et eget opplegg for å greie å få et fullstendig 3-måneders matvarelager.

Opplegget er som jeg har forklart før at jeg følger en plan og kjøper inn for hver måned. (Se her)

MAI-MÅNEDSMÅL
Basislager

Næringsrikt pålegg: Vi har valgt leverpostein og makrell i tomat. Bildet ovenfor viser noe av det vi har, men det som er avbildet ovenfor er kun et ett månedes lager hvis det skal være en del av basdislageret.

Alroundsåpe: Jeg har vaglt Sunlight-såpe (kjøpt på Meny) fordi min mor lærte meg at det er en såpe som de kunne bruke til alt da hun var liten. De vasket både håret og kroppen, klærne og kopper hvis det skortet på. Jeg kjøper også alltid inn Lano-såpe hver gang det er på tilbude fordi den er mild nok til at alle kan bruke den. Det er den såpen vi rullerer. Sunlight-såpe holder seg lenge.

Utvidet lager

Fettsyrer: Fra utvidet lager har jeg valgt å ha en fettsyre med Omega 3 og Omega 6 (i riktig forhold)

Annet pålegg på boks eller utbe som skal holde seg har vi nok bare en måneds. Nå når vi er bare 2 personer hjemme så er dat vanskeligere å rotere all maten før den blir for gammel. Så vi har litt færre tinge enn før.

Dette får vi til

Igjen føler jeg en egen glede og tilfredshet at dette også er i hus – at det bygges opp et matvarelager nede – at vi får det til. (Strevde en del år med dette før jeg skjønte hvordan vi skulle få det til)

Hvis dere synes et tre måneders lager er vanskelig eller dyrt så går det fint an å ha et måneds lager. Da har du begynt, og når man begynner så ordner ting seg slik at man kan få gjennomføre det man har påbegynt.

Bare Prøv!

One Comment leave one →
  1. juli 30, 2012 7:59 pm

    Så flott! Alltid veldig inspirerende å lese om hva du driver med i kjelleren din!

Legg igjen en kommentar

