Skip to content

Klemmer er den perfekte gave!

juni 6, 2012

Jeg kan ikke komme på noe som gjør meg så glad og fornøyd som en god klem, eller det å gi en god klem.

Hvordan jeg «oppdaget» klemmers verdi
Da jeg var tenåring hadde jeg en god venninne hvor moren hennes skulle klemme både «hei» og «ha det». Selv om jeg fikk klemmer hjemmefra (som var en selvfølge og derfor tenkte jeg ikke så mye på det) så var det min venninnes mor som virkelig fikk til å forstå at klemmer skaper bånd mellom mennesker, glede, og at noen virkelig bryr seg om meg samt at det fikk meg til å ville gi flere klemmer selv.

Hjemme har jeg et lite søtt hjerteskilt (du kan se det her) på veggen hvor det står » Hugs are the perfect gift…one size fits all»

Jeg har fått klemmer av «våkne» folk som har sett at dagen min har vært tung, eller jeg har hatt en tøff tid. Slikt varmer så mye, og får meg til å føle bedre.
Jeg selv har prøvd å være «våken» og gitt noen en klem som trenger det.
Jeg gir ofte»hei»- og» ha det»-klemmer. Kan bli flinkere her.
Fødselsdagsklemmer er også veldig bra.

Klem ofte, men alikevel ha litt følehorn ute
F.eks. da jeg var singel så klemte jeg ikke alle menn jeg møtte. Var redd de skulle få et feil intrykk, og det følte jeg også vel med. Da var det nesten bare menn fra familien min som fikk klem. Nå når jeg har min Kjære Stein så er jeg litt mere raus med klemmer ovenfor menn også.

6-sekunderklem-regelen
Jeg har også lest at hvis man klemmer noen i mer enn 6 sekunder så frigjøre det hormoner som binder oss sammen med det mennesket fordi de disse hormonene (jeg er ikke ekspert på hormoner:-)), får oss til å føle godt for dette mennesket.

6-sekundersklemmer er nok mest forbeholdt min herlige mann, eller barna mine, men jeg gir gjerne og ofte en klem.

Klem noen hver dag!

Å gi klem er viktig – hver dag!

Legg igjen en kommentar

