Skip to content

Gode nyheter og positive historier!

mai 12, 2012

Jeg fant en blogg som er full av gode nyheter og positive historier (se nederst).

Helt siden jeg var liten har jeg blitt dårlig av negativitet og fæle ting som skjer. En stund i livet mitt kunne nyheter gjøre meg fysik dårlig. På undomskolen i historietimene eller samfunnsfagtimene spurte jeg læreren min om hvorfor vi bare skulle lære om alle de forferdelige tingene som har skjedd og hvorfor vi lærte så lite om de positive og gode ting som skjer i verden. Jeg har spurt det samme spørsmålen gjentagene ganger på arbeidsplasser jeg har hatt og i mitt private liv.

Det er viktig å være realistisk, og sånn var og er verden, du kan ikke leve i et la,la land og livet er ikke et eventyr hvor du er prinsessen som levde lykkelig alle sine dager – er noen av svarene jeg har fått.

Jeg blir ikke dårlig av å se på nyheter lengere – jeg er faktisk veldig interessert i nyheter både i aviser og på TV. Jeg tror selv at jeg er veldig realistisk og nettopp derfor ønsker jeg å fokusere mer på det som er godt i livet mitt og andres, og det gode som finnes i verden. Det er en måte å skape balanse, gode wibber og positivitet som er smittsom i denne verden som det kan være tungt til tider å leve i og som har så mye som også er fælt.

Så jeg velger å omgi meg med det som er positivt, så mye jeg kan (se også mitt innlegg Du blir hva du omgir deg med!).

Jeg fant denne bloggen som innholder gode nyheter og  positive historier. Den heter Gimundo, good news … served daily og (pass på å sjekk ut: 25 of our favorite sites and online resources for inspiring, thought-provoking, and uplifting content.)

Bloggen Gimundo

No comments yet

Legg igjen en kommentar

