Skip to content

Pasta à la matvarelager

mai 10, 2012

Jeg kom hjem fra jobb her en dag og hadde lyst på noe skikkelig godt til middag. Derfor begynte jeg å se rundt i alle skap og skuffer for å finne ut hva jeg skulle lage. (Nei jeg hadde desverre ikke lagd matliste denne måneden – som alltid egentlig er best økonomisk og tidsmessig). I matvarelageret vårt har vi skinke på boks (Aprilmål), rugpasta (tagiatelli) (Januarmål), soltørkede tomater, frosne grønnsaker (begge Oktobermål).Egg og parmesanost, var i kjøleskapet – jeg kan nok ikke si at det hører til matvarelageret, men det er noe vi alltid har.

 Skinke på boks
Pasta
Soltørkede tomater
Frosne grønnsaker
1 egg
Parmasanost

Jeg kokte opp pastaen.

Mens pastaen kokte helte jeg kokende vann over de soltørkende tomatene slik at de myknet. Deretter klipte jeg de opp og blandet det med oppskåret skinke i terninger og frosne grønnsaker som jeg surret litt i en stekepanne.

Helte så av vannet av pastaen da den var ferdigkokt og blandet det sammen med det andre i stekepannen (eller en wok). Så rørte jeg inn et egg mens det fremdeles var varme på platen under stekepannen. Serverte så med parmesan på toppen.

KJEMPEGODT.

Matvarelageret er en kilde til ikke bare trygghet, lydighet og fremtidsrettet livsførsel, men bare så enkelt at jeg har mat i huset til enhver tid. Etter å ha kommet hjem sliten i fra jobb så var det så deilig å spise en slik god rett og alt var i «butikken» hjemme i kjelleren.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

