Skip to content

Liten kommode ble ny

mai 8, 2012

Jeg har brukt samme tapet som det er på den ene veggen på gjesterommet.

Slik så den ut før. Den er kjøpt på Ikea for mange år siden.

Først malte jeg ett strøk med veggmalingen til det nye gjesterommet. Så pusset jeg forsiktig med fint sandpapir fordi det ubehandlede treverket «reiste litt bust». SÅ malte jeg en gang til. Da det var tørt, fant jeg en tapetbit som var like stor som hele fronten på denne lille kommoden. Jeg brukte skuffene som mal, tegnet på ark for å lage papir-maler. Disse tegnet jeg bak bak på tapetenalle  ved siden av hverandre og under hverandre (for at mønsteret skulle passe sammen foran)  og skar så til med tapetkniv, på en kjøkkenfjøl.

Så tok jeg tapetlim på hver skuff og limte på ferdigkuttet tapetbiter.

Her en den ferdig! Mønsteret fortsetter videre på hver skuff.

Det er mye man kan gjøre med gamle ting.

2 kommentarer leave one →
  1. Linda C. Hagen permalink
    mai 8, 2012 9:28 am

    Den ble kjempefin! Jeg har to sånne kommoder selv og har lyst til å dekorere de på noe vis. Må bare finne tid! Takk for inspirasjon!

Trackbacks

  1. Gjenbruk | Fremtidsrettet livsførsel

Legg igjen en kommentar

