Skip to content

Kontoret som ble gjesterom 4 – Ferdig!

mai 7, 2012

Her er det ferdige resultatet av det nye gjesterommet vårt.

Stolen og søppelbøtten som er veltet står litt feil -men hva gjør no det da.

Det blå sengeteppet og en av putene var off-white men jeg farget det i vaskemaskinen i «Jeans-blå» som jeg kjøpte på Jernina – jeg brukte bare halve mengden med farge, ellers så hadde det blitt mørkeblå. Det hvite sengesettet brukte min betsefar. Det er i deilig tykk, mykt bomull. Lampen (IKEA) hadde jeg fra før, den blå metallstolen er fra IKEA fra 80-tallet, bildet over stolen er en oljemaleriet av gården der familien til mannen min kommer i fra. Den lille komoden på bokhyllen skal jeg vise i morgen hvordan jeg lagde. Filleryen har jeg hatt i mange år. Hva er egentlig nytt her? Jo den lille lysestaken ved sengen (i gammel stil) og bildene over sengen. Jeg er så glad for at jeg har greid å bruke meste mulig brukte ting her , enten egne eller andres.

Bildene over sengen har min gode venninne Heidi malt. Det er en gutte-fe og en jente-fe. Det er også sommerfugler på bilde.

En lite glad-skilt henger på leselampen.

Guttebildte fikk jeg av min mann i fødselsdagsgave på torsdag – han visste at jeg ønsket meg det. Jeg blir bare så glad av disse fe-bildene. Jeg ønsket at dette gjesterommet ble et skikkelig glad-rom, – eller et godt-å-være-rom.

Andre siden av rommet ser slik ut – se også blogginlegg om hvordan jeg pusset opp dette skapet.

Garderobeskapet med tapesert front.

7 kommentarer leave one →
  1. Heidi permalink
    mai 7, 2012 8:32 am

    Så nydelig det har blitt!! Heldige de som kommer og får sove her i dette rommet.

    • mai 8, 2012 7:15 pm

      Så hyggelig sagt. Jeg jeg synes det ble så koselig der at jeg nesten vil sove der selv.

  2. mai 22, 2012 11:44 pm

    wow,for et utrolig flott rom 🙂

  3. Marit Finseth Løberg permalink
    februar 14, 2015 11:28 am

    Kom på denne siden da jeg søkte etter tapet i gustaviansk blå. Kjempefint gjesterom du har ordnet! Husker du hvor du kjøpte tapeten og hvem som produserer denne?

    • februar 16, 2015 10:46 am

      Tusen takk. Jeg kjøpte tapeten på Byggmakker Herføll her i Moss.

Trackbacks

  1. Oppussing av gjesterom – gammel nyoppusset taklampe « Fremtidsrettet livsførsel

Legg igjen en kommentar

