Skip to content

Kontoret som ble gjesterom – 3. » Nytt» garderobeskap.

mai 5, 2012

Garderobeskapet vi har pusset opp og satt inn i det nye gjesterommet er et gammelt fra et annet rom. Mannen har tapesert dørene (er han ikke flink!) med samme tapet som en av veggene i rommet.

Garderobeskapet med tapesert front.

Kisten ved siden av har jeg fått av en korvenninne. Den legger vi sengetøy i og den er fin til å sette kofferten på.
Bildet har min far malt i fra et berømt motiv som heter «Pinkie». (Pinkie var her 11 år da originalbilde ble malt i 1794. Hun døde året etter i 1795, men hun har aldri blitt glemt fordi maleriet av henne er så berømt.)

Omtrent slik så skapet ut før.

Dørknottene i porselen kjøpte jeg på Skeidar for kun kr. 19.90.

Detaljbilde av garderobeskap.

6 kommentarer leave one →
  1. Heidi permalink
    mai 7, 2012 8:00 am

    Å, så fint det blir! Jeg blir inspirert av deg nok en gang – til å fikse litt her hjemme også. Utsetter det altfor mye.

  2. mai 25, 2014 10:07 pm

    Din mann er VIRKELIG flink =)

    Jeg har akkurat funnet en guide om tapetsering, så nå skal min mann gjøre det også =)
    http://tapetsenteret.no/tapetsere

    • mai 26, 2014 8:10 am

      Takk for hyggelige ord. Lykke til med tapetseringen. Bra link!

Trackbacks

  1. Kontoret som ble gjesterom 4 – Ferdig! « Fremtidsrettet livsførsel
  2. Oppussing av gjesterom – gammel nyoppusset taklampe « Fremtidsrettet livsførsel
  3. Gjenbruk | Fremtidsrettet livsførsel

Legg igjen en kommentar

