Skip to content

Kontoret som ble gjesterom – 2. Nymalt kjøpmansdisk og bokhylle

mai 4, 2012

Jeg har nå malt kjøpmansdisken (se forrige blogginnlegg), med ett strøk oljemaling (båtmaling) i fargen S0500-N, rett på ubehandlet furu. Det vil si at jeg ikke grunnet først. Da fikk jeg et utseende hvor en del av treverket kom igjennom. Det ser litt gammelt ut på denne måten. Nedenfor er bilder av kjøpmansdisken, med nye porselensknotter. Det er også detaljbilder hvor man ser treet som kommer frem under. Bokhyllen er malt på samme måte. I morgen vil jeg vise hva jeg gjorde med det gamle hvite garderobeskapet vårt som også skal stå på gjesterommet.

Mangler en knott på nederste skuff. Den er bestilt og kommer senere.

Detaljbilde

Detaljbilde fra kjøpmansdisken.

Bokhyllen fylt av gamle barnebøker og bøker fra når min mor var ung.

Bokhyllen ferdig.

Legg igjen en kommentar

