Skip to content

Skjærtorsdag – lidelsene i Getsemana

april 5, 2012

En engel fra himmelen kom å styrket Ham.

Jeg er så utrolig taknemlig for den kunnskap jeg har fått om at Jesus Kristus tok på seg alle verdens synder, sorger, sykdommer og smerter i Getsemane, og at de dermed inkluderer mine synder, sorger, sykdommer og smerter, hvis jeg vender om å følger ham hver dag. Jeg tror han led ufattelige smerter i Getsemane. Jeg hadde ikke vært den personen jeg er i dag uten dette store offer. I gamle testament-tid ofret de førstegrøden og førstefødte og lytefrie lam, men siden Jesus oppfylte moseloven skal vi nå ofre en sønderknust hjerte og en angergivend ånd. Dette var det store og siste offer som «alt» i Guds plan peker på. Dette store offer gjør det mulig for oss å kunne komme tilbake til vår Himmelske Fader og bo sammen med ham igjen.

Hadde vi opphørt å eksistere hvis Kristus ikke ofret seg selv?

I Getsemane
39 Så gikk han ut og tok veien mot Oljeberget som han pleide, og disiplene fulgte ham.
40 Da han var kommet fram til stedet der, sa han til dem: «Be om at dere ikke må komme i fristelse!»
41 Han slet seg fra dem så langt som et steinkast, falt på kne og ba: 42 «Far, om du vil, så ta dette begeret fra meg! Men la ikke min vilje skje, men din!»
43 *Da viste en engel fra himmelen seg for ham og styrket ham.
44 Og han kom i dødsangst og ba enda mer inntrengende, så svetten falt som bloddråper ned på jorden.•
45 Da han reiste seg fra bønnen og kom tilbake til disiplene, fant han dem sovende, overveldet av sorg.
46 «Hvordan kan dere sove?» spurte han. «Reis dere og be om at dere ikke må komme i fristelse!»

(Kilde: Nettbibelen)

Rørende video om Kristus som lider i Getsemane:http://www.lds.org/bible-videos/videos/the-savior-suffers-in-gethsemane?lang=eng

Trykk på linken ovenfor for å se.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

