Skip to content

Ting som betyr noe 4 – budskap på veggen!

april 3, 2012

Fra jeg skrev blogginnlegget om «“Spises” tiden opp av det du eier?» til alle de forutgående blogginnleggende om «Ting som betyr noe» («Ting som betyr noe 1» ,«Ting som betyr noe 2 – familietilhørighet», «Ting som betyr noe 3 – kjærestepar«,  og denne siste, «Ting som betyr noe 4 – budskap på veggen», så ser jeg jo at jeg har vist dere en del ting vi har!

Wall stickers satt rett på veggen i gangen. Denne har jeg fått av min gode venninne Ceclilie. Vi føler at den spesielt ønsker alle velkommen hjem til oss.

Går jeg da imot mitt eget råd om å ikke la ting «spise» opp tiden min? Jeg har tenkt litt på dette og gått litt rundt i huset og sett og tenkt. Det jeg har kommet frem til er at vi har et stort hus og det er plass til mange flere ting, men vi har valgt å ikke fylle det helt og heller fjerne noen ting som ikke betyr noe for oss. Det vi har valgt å omgi oss med, har en betydning for oss samt at det blir hjemmekoselig for oss med disse tingene.

Å gi klem er viktig - hver dag!

"Modig fremad" er minn manns families valgspråk. Min svigerinne Siri laget denne til sine søsken. Her kan bildet byttes ut når som helst. Jeg har valgt å ha en bilde av alle de jenten som betyr noe for meg.

Denne skiltet er mitt yndlingskilt fordi det sier at jeg valgte min elskede og da må jeg elske mitt valg. Begge deler er handlinger som krever noe.

Nederst på denne bloggen vil jeg vise to bilder som ikke har betydning for oss og som vi ikke liker, men den veggen de henger på er litt buklete (vi bor i et hus i fra 1937). Vi må enten rive den veggen og bygge opp ny eller skjule den med noe. Akkurat nå så har vi disse 2 store bildene for å «skjule» denne store veggen. Jeg kjøpte disse bildene for ca 25 år siden – jeg er ikke helt sikker på hvorfor. Det er collager lagd av en kunster. Så helt «perfekt» synes ikke jeg det er hos oss! 🙂

Her er de bildene vi ikke liker. De gjør sin nytte alikevel.

Legg igjen en kommentar

