Skip to content

Ting som betyr noe 3 – kjærestepar

april 1, 2012

Jeg var alenemor i mange år, men jeg ønsket meg en partner, en bestevenn, en kjæreste kort sagt en å dele livet (og evigheten) med.

Denne bredskuldrede mannen som holder så ømt rundt sin kvinne. Slik liker jeg at det skal være og jeg har fått meg en slik bredskuldret mann.

I den tiden synes jeg det var spennende med Feng Shui og leste masse om det. Feng Shui eller fengshui (kinesisk: 風水, pinyin: Fēng shuǐ) er den eldgamle kinesiske praksis å plassere og arrangere rom for å oppnå harmoni med miljøet.  Praksisen er anslått til å være over tre tusen år gammel.   «Feng Shui» betyr bokstavlig talt «vind og vann» på kinesisk.

Dette paret med hodene kjærlig inntill hverandre, har stått på soverommet mitt i mange år. De er som en figur (håret deles), men alikevel er de to. Vakkert!

I moderne Feng Shui så er en av rådene for å finne en partner dette: «Bytt ut bilder av enslige figurer med bilder av lykkelige par – Kunst har en enorm innvirkning på underbevisstheten. Når du omgir deg med bilder, malerier, skulpturer og annet av enslig figurer, vil du bære deg tilsvarende. Ved å bytte slike bilder med presentasjoner av lykkelig par vil det gjøre deg mer mottakelig for kjærlighet.»

Dette paret et som en men alikevel ser vi tydelig forskjell. Slik vil jeg ha det i mitt ekteskap.

Derfor har jeg en del par i huset både som figurer og malerier. Derfor er også noen av de bildene med enslige kvinner som jeg hadde, gitt bort.

Dette dansende paret henger over sengen vår. Vi fikk det i bryllupsgave av Steins søster.

Hjalp det! Jeg er ikke sikker – men morro var det å prøve, men jeg fant i alle fall drømmemannen og vi giftet oss i 2005. Derfor betyr dissse parene i huset vårt at vi tror på kjærligheten og at den skal hjelpe oss til bli mer ett, men alikevel i høyeste grad oss selv i vårt forhold.

«Stein og jeg på bryllupsfesten vår sommeren 2005.» Oh what a day what a happy , happy day»

Her er de mine andre blogginnleggene som omhandler ting (eiendeler) som betyr noe.
«Spises tiden opp av det du eier»
«Ting som betyr noe 1»
«Ting som betyr noe 2 – familietilhørighet»

Legg igjen en kommentar

