Skip to content

Ting som betyr noe 1

mars 14, 2012

Hjemme hos oss har vi eiendeler rundt oss, for å skape det trivelig, hjemmekjært og koselig.
I de første årene jeg var gift med Stein trodde jeg ikke at han brydde seg om interiør eller farger hjemme. I en telefonsamtale hvor vi vi var borte fra hverandre (jeg var en tur i hjembyen min), fortalte Stein at han likte lyse farger og at han ønsket at alt vi omgav oss med i hjemmet vårt var noe vi virkelig likte, og som BETYDDE noe for oss. Han likte heller ikke for mange ting stående fremme.

Siden den gang har vi kun tatt vare på det som betyr noe for oss – utenom en ting (vil vise bilder av det senere).

Bildene nedenfor vil vise noen av de tingene som vi har i vårt hus og som betyr noe for oss.
Dette er hva vi liker. Du liker sikkert helt andre ting. Hva har du i ditt hus som betyr noe for deg?

Stein og jeg synger i et kammerkor og dette plakater fra noen av konsertene vi har sunget sammen.

Flygelet er fra 1911 og kommer i fra Steins familie. Vi spiller begge piano.

Familier er for evig-skilt som jeg har fått av min venninne Cecilie og et kunstglass jeg har fått av min søster Heidi.

Amerikakofferten som har tilhørt min mormor og min oldemors familie. Vi bruker den til pledd og puter.

Akvareller i fra Sognefjorden. Kjøpt i Sognefjorden da vi var der på kjærestetur før v i giftet oss. Henger på soverommet vårt.

Verdenskartet i stort format som henger på gutterommet. Nålene på kartet har forskjellige farger for hver av oss for å vise hvor vi har reist i verden. Litt konkurranse på gang!

Legg igjen en kommentar

