Skip to content

Trengte ny sofa og gjett hva jeg fant!

mars 2, 2012

Vår sofa kjøpt på Skeidar for en del år siden er en 3 seter og vi har også en puff til denne sofaen. Den er stor og deilig å sitte i men vi hadde for liten plass til gjestene i stua. For 2 år siden ringte jeg Skeidar å spurte om de fremdeles hadde denne sofaen. Det hadde de men desverre så hadde fargen på det stoffet på denne sofaen gått ut. Vi har tenkt en del på hva vi skal gjøre, men alikevel var ikke alternativet å kjøpe en ny sofa når den Soafaen vi har er i tipp topp stand. Det føler vi er sløsing.

Vår sofa kjøpt ny på Skeidar for ca 10 år siden.

Her om dagen var jeg innom Fretex for å se om de hadde fått inn noe av et gammelt service jeg samler på. En av de første tingene jeg så da jeg kom dit var en stor koksgrå sofa som lignet veldig på den vi har hjemme. Det viste seg at det var helt den samme modellen vi hadde hjemme, farge og alt, utenom at denne soafen var en 2,5 seters. Akkurat det som jeg ringte Skeidar om for 2 år siden.

Vår nye 2,5 seter fra Fretex

Sofaen fra Fretex var også i tipp topp stand. Med en gang jeg skjønte at dette var «vår» sofa satte jeg med i den og ringte Mannen. Han var helt enig i at denne skulle vi ha. Jeg fikk senere vite fra Fretex at sofaen hadde akkurat blitt satt ut i lokalet rett før jeg kom. Snakk om flaks eller ………..?

Slik ser det ut nå, med masse sitteplasser

Så igjen fantes det en løsning for oss som innebar gjenbruk. Dette sparer miljøet, pengepungen vår og jeg føler at dette også er etisk riktig i forhold til å ta vare på ting, ikke sløse og finn løsninger som sparer misjøet. Alikevel ble det slik vi liker det og trives med. Full pott i fornøydhetsbarometeret mitt!

2 kommentarer leave one →
  1. Heidi permalink
    mars 2, 2012 2:29 pm

    Så heldig! Da kommer jeg på besøk for å prøvesitte den nye sofaen.

    • mars 2, 2012 2:39 pm

      Ja fordi nå har vi jo plass til alle som kommer innom:-)

Legg igjen en kommentar

