Skip to content

Tempeltur – «ladning av batteriene»

februar 27, 2012

Tempelet er batteriet som lyser opp mitt indre

Jeg sitter her ved Stockholm tempel på gjestehjemmet og skriver dette inlegget. Vi har nå vært i tempelt i over en uke og virkelig følt på å være «borte fra verden en stund». Vi hadde en tempeltur med ca. 50 ungdommer (12-18 år) fra Oslo stav mandag – onsdag i forrige uke. Da er det masse liv, mye å organisere og følge opp. Samtidig er det åndelige opplevelser som sjeldent blir så sterke som når man er sammen med ungdommer.

Vi hadde et vitnesbyrdsmøte som var så spesielt, særlig fordi ungdommene, selv så unge og uferdige de er, bar sterke vitnespyrd som rørte oss alle . Flere av disse ungdommene sa at å komme til tempelet var å lade batteriene deres slik at de hadde mer åndelig kraft å styrke når de kom tilbake til hverdagen.

Det er akkurat slik jeg føler det også og det var så fint å høre disse unge sette ord på noe av det jeg tar med meg når jeg reiser herifra og tilbake til min hverdag.

Fremtidsrettet livsførsel er å ha ladede batterier slik at vi kan ha noe å gå på når det er tøffe indre eller ytre tider.
Det er også ha mer kjærlighet og styrke til de rundt oss.

Les mer om templer på her: http://www.ldschurchtemples.com/

2 kommentarer leave one →
  1. februar 28, 2012 10:16 pm

    Det var fint å være i templet med deg og din flotte mann (han er utrolig allright, og så flink med de unge!). Er så fint å se at dere er glad i hverandre og støtter hverandre. Ser dere så ofte sammen.

  2. februar 29, 2012 12:32 am

    Ja det var fint å være med dere også. Enig med det om mannen min:-)

Legg igjen en kommentar

