Skip to content

Gjenbruk av møbler – “ny” spisestuekrok 4

februar 6, 2012

Helt «nye stoler» (jeg vil jo helst finne noen brukte som skal pusses opp) til spisestuen ønsket jeg meg. Jeg sjekket ut hva vi selv hadde først. Mannen hadde for mange år siden laget en kjøkkenkrok, med bord og 8 stoler. Disse stolene var malt i bonderødt med lakket treplate til å sitte på. Jeg liker veldig godt fasongen på disse stolen – slanke og litt langstrakte.

4 av stolene ble pusset (jeg var rød over alt t.o.m inne i nesen), grunnet og malt hvite  med båtmaling (oljemaling med 80 % glans). Treplaten ble dekket av skumgummi (som sybutikken i Moss hadde og de skar den til) og kledd med et møbelstoff. Møbelstoffet festet jeg ved hjelp av stiftepistol. Mannen hjalp meg å holde. Møbelstoffet er i duse offwhite og beige striper. Vi er veldig fornøyd med denne fargen.

This slideshow requires JavaScript.

De siste 4 av disse stolene ble pusset grunnet og malt med båtmaling (oljemaling med 80 % glans) Treplaten til å sitte på ble pusset og satt in med hvitpigmentert olje slik at treplaten holder seg lys og ikke gul. De står nå på kjøkkenet med en blå puter på. Når vi har mange gjester som skal spise i spisestuen så tar vi av den lyseblå puten og så har vi 10 stoler vi kan bruke i spisestuen.   Jeg har to stoler til – litt sånn flotte endestoler for «Kongen» og «Dronningen» (Det er gjerne mor eller svigermor så får sitte der når de kommer på besøk – eller den som er breiest over skuldrene). De fant jeg på FRETEX. Jeg elsker designet på dise , lange og slanke. Her er førbildet. I morgen skal dere så se hvordan de ble nymalt og med nytt trekk.

Slik så stolen ut da jeg kjøpte den på FRETEX

Legg igjen en kommentar

