Skip to content

Gjenbruk av møbler – «ny» spisestuekrok 1

januar 31, 2012

This slideshow requires JavaScript.

Jeg har i det siste pusset opp spisestuekroken vår ved å bruke gamle møbler, enten som vi selv hadde eller som vi kjøpte på en brukthandel.

Det kommer nå en serie med blogginnlegg hvordan spisestuen vår gikk i fra å være mørk med mye sort, til å bli hvit med mer skap-plass. Jeg har pusset opp to skjenker, 4 stoler som jeg lagde polstret sete som jeg trakk om med møblestoff, to stoler jeg trakk om med samme møbelstoff og 4 stoler som ble malt og satt inn med hvit olje på setene.Veggen gikk i fra å være lysegul til kremhvit.

Det jeg beholdt i den stand det var i, er vårt glass spisebord, glass-skapet i hjørnet og gulvtepept.

Jeg er ikke superflink med interiør eller fotografering, så dette er bare for å vise at det er mye man kan gjøre når det gjelder å møblere og pusse opp hjemme sitt, uten å bruke masse penger, samt at vi minsker forbruket i verden.

Vi hadde for lite skap-plass til servise i spisestuen og da tenkte jeg at et overskap til skjenken hadde vært smart. Jeg tok en tur til til FRETEX og kjøpte  overskapet så er vist på bildene over.

Først vasket jeg med salmiakkvann, så grunnet jeg med heftgrunn (vannbasert).

Det er malt i helblank båtmaling (oljemaling) for å få en blank, glatt og slitesterk overflate. Jeg brukte også lang tid til å finne den perfekte hvitfarge. Knottene er skiftet ut.

Jeg har alltid elsket svart eller hvitt og siden Mannen ikke er så veldig glad i svart ble det hvitt. De neste dagene skal jeg vise frem det andre jeg pusset opp.

Legg igjen en kommentar

