Skip to content

Dessert av rester – makoronipudding med rød saus

november 27, 2011

Makkaronipudding med rød saus – min dessert i går kveld

Ja det er riktig overskrift. Min mor var alltid flink til å bruke rester når jeg vokste opp. Så hadde vi makaroni og det ble noe igjen, laget mor en dessert av det som heter makaronipudding og susen laget hun av rød husholdningsaft eller annen rød hjemmelaget saft hvis hun hadde. Jeg synes det er en nydelig dessert og det samme synes Sønnen, men Mannen som spiser alt, nekter  – der går grensen hans. Ingen Makaronnipudding vil han ha.

I dag hadde vi makkaroni og litt andre typer pasterør/skruer i en salig blanding til middag. Av restene lagde jeg – ja makkaronipudding.

Oppskrift på makaronipudding med rød saus:
Dekk restene av makkaronien med melk og la det koke inn til en lett grøtaktig konsistens.
På slutten tilsettes du 1- 2 ss sukker – spørs hvor mye makkaroni du har (smak deg frem – ikke for søt fordi det er søt saus til)
Ta det av varmen og rør inn et egg.
Hell det i en puddingform og avkjøl den.

Rød saus:

Det var kjempegodt.

Legg igjen en kommentar

