Skip to content

Novembermål – handletur til Sverige

november 15, 2011

Her skal vi handle i dag

I dag etter jobb skal jeg på handletur med mor til Sverige. Mesteparten av matvarelagerets novembermål skal kjøpes inn der. Siden jeg bor i Moss så er det ikke lange veien, samt at speltmel, havregryn, gresskarfrø, linfrø, solsikkefrø, havsalt, vanlijesukker og bakepulver er billigere i Sverige.  Det er viktig å huske å be om at de skal bruke VISA-delen på bankkortet ditt (det som går direkte til din konto – ikke kredittkort) når du betaler fordi da får du dagens valuttakurs of ikke en fastsatt kurs som butikken har. I dag vil jeg betale 85,51 NOK for 100 SEK så er det litt å spare der også.

Samtidig kjøper jeg inn den lovlige kvoten med kjøttdeig og kyllingfileer.

Siden jeg foretrekker speltmel og havsalt så har jeg ikke råd til å kjøpe inn det her i Norge – eller jeg synes det er for dyrt. Det er dumt at de sunneste matvarene er også de dyreste. Kan det lønne seg for samfunnet i det lange løp at sunn mat er den dyreste maten?

Hipp hurra for KIWI som prøver å gjøre noe med dette. Billigere frukt og nøkkehullsmerker. Det er vel et salgsverktøy, men who cares s å lenge vi forbrukerne nyter godt av det.

Mat er billigere i Sverige!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

