Skip to content

Håndarbeid og beredskap

november 6, 2011
tags:

Grytkluter som ble til i helgen

Er håndarbeid og sying ferdigheter som er viktig å kunne i for å leve et fremtidsrettet liv og er det en del av beredskap?

Å sy klær er noen ganger dyrere enn å kjøpe klær, men å kunne sy er virkelig en beredskapsoppgave når Sønnen kommer hjem med yndlingsbuksen som har fått hull i skrittet eller glidelåsen har gått. Her har vi spart mange penger fordi jeg kunne repare slike ting. Jeg har også sydd om fra gamle klær til barne klær (se inlegg), og lagd gaver.

I helgen har jeg ikke vært riktig bra så jeg har for det meste sittet i sofaen, og da har jeg  (endelig) fått tid til litt håndarbeid. Jeg elsker lyseblått, beige og hvitt sammen. Jeg ønsker meg et kjøkken i disse fargene. Kjøkkene skal pusses opp med de gamle skapene vi har – mest mulig gjenbruk. Men det er nok et annet og langtfremitidblogginnlegg. Det var så gøy å hekle disse gryteklutene. Garnet (bomullsgarnet Panduro) har jeg jo kjøpt på Strikk i Innom her i Moss (Dronningens gate 27). Alltid god service og så koselig å strikke innom der.. Er det noen som har lyst på oppskriften til disse gryteklutene så er det bare å e-maile meg
No comments yet

Legg igjen en kommentar

