Skip to content

Er du rede for vinteren?

oktober 31, 2011
tags:

Veden vår - ligger langt innover - noe som ikke synes her. Vi har også to kasser med småved og en sinkbøtte for å ta ut asken - den bruker jeg i jorden om våren.

Hva er det vi har gjort for å gjøre oss rede til vinteren?

  1. Jo vi (Mannen) har skiftet dekk på bilen selv om snøen eller frost ikke er kommet ennå.
  2. Vi har ryddet bort hagemøbler for vinteren.
  3. Jeg har tatt inn siste rest av urtene ute.
  4. Jeg har sjekket om jeg fremdeles har et par hansker eller om jeg bare hadde 3 høyrehansker (dette skjer hele tiden hos meg)
  5. Vi har masse ved – men er det nok?
    Hvordan kan vi få vite hva som er nok ved hvis strømmen går?
    Da tror jeg ikke vi har nok!
    Nå bruker vi veden som tileggsvarme til annen varme.

Det var så skrekkelig lenge kalt her på Østlandet i fjor og da hadde vi for lite ved. Nå har vi felt et diger tre i hagen og kjøpt inn ekstra ved. MEN HVA ER NOK? Hvordan kan jeg regne ut det?

No comments yet

Legg igjen en kommentar

