Skip to content

Handle inn varer som er blitt brukt fra matvarelageret

oktober 15, 2011

Nå er som vi er kommet til oktober måned er det nye mål å følge for oss for å få et matvarelager. Jeg føler også at det er viktig å holde ved like det vi allerede har kjøpt inn. Så på torsdag samlet jeg de gule lappene som har skrevet opp de ting vi har tatt ut fra vårt matvarelager i september (se tidliger innlegg om å rotere matvarelageret), og gikk så og handlet inn det som sto på de lappene (gjør det enkelt). Det ble en 3 fulle handleposer som gikk rett ned til matvarelageret og satt bakerst. Det var dette vi hadde problemer med før. Vi var flinke til å kjøpe inn og bruke av matvarelageret, men ikke så flinke til å opprettholde matvarelageret.

Jeg har lært at det er størst læring i å gjøre ting sakte men sikkert. Jeg har lært så mye underveis som jeg ikke hadde lært hvis jeg kjøpte inn masse på en gang. Nå har jeg lært hva vi trenger, hvordan å bruke det (mye å lære her fremdeles), rotere og nå kanskje jeg har lært å opprettholde matvarelageret – eller jeg er under læring. Det er jo slik Gud lærer oss – steg på steg, litt etter litt. Da blir det også værende og fester seg mye bedre – blir en del av livet. Så jeg er veldig for en gradevis oppbygging av matvarelager/beredskapslager. Som et puslespill som blir til et hele.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

